top of page

הפרעות קשב וריכוז  וליקויי למידה

בערך כעשרה אחוז מהילדים סובלים מדרגה מסוימת של  לקות למידה או הפרעה בקשב וריכוז . לקות מידה והפרעת קשב גורם לקושי ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות על רקע נירולוגי . ילדים עם ליקוי למידה הם לרוב בעלי פוטנציאל שכלי ממוצע ומעלה אשר מתקשים באחד או יותר מן המיומנויות האקדמיות כגון :

קריאה

כתיבה

זיכרון חזותי ושמיעתי – זיכרון לטווח קצר או ארוך.

שפה – היגוי, שליפה, אוצר מילים.

קשב וריכוז, היפראקטיביות, אימפולסיביות .

ליקויים בהתמצאות בזמן ומרחב.

תפקוד מוטורי לקוי (מוטוריקה גסה או עדינה).

ילדים הסובלים מלקויות למידה שונים זה מזה בתחומי הלקות בחומרת הלקות, ובהשפעתה על תפקודם הלימודי, החברתי והרגשי.

 

איך הומאופתיה יכולה לעזור :

בראייה הומאופתית ילד שסובל מלקות למידה כלשהי סובל מחוסר איזון  שמתבטא אצל כל ילד אחרת . לכן האבחון ההומאופתי הוא מאוד יסודי ומקיף . האבחון אורך שעתיים בהם ההורים מספרים על כל הבעיות שיש לילד כולל בעיות פיזיות, רגשיות, חברתיות ועוד ... . בתום התשאול המקיף אני מתאימה לילד תרופה הומאופתית (רמדי) בדיוק לפי הסימפטומים הייחודים של הילד .

התרופות ההומאופתיות הן טבעיות ואין להן שום תופעות לוואי ואין גם צורך בשינוי תזונה ואורח חיים . התרופות מאזנות את הגוף והנפש, משפרות את איכות השינה והתיאבון של הילד ומרגיעות את הנפש. כשגוף ונפש מאוזנים הילד מגיע למקסימום יכולת לימודית שלו הרבה פעמים תוך זמן קצר מאוד מתחילת הטיפול .

לפניכם דוגמא אמתית מהקליניקה שיכול להדגים את התהליך:

(הפרטים האישיים שונו לצורך שמירה על סודיות רפואית)

 

אגם – בת 8 ילדה שלישית ואחרונה במשפחה

אגם הגיעה אלי לטיפול בלוויות הוריה .

ההורים מספרים : אגם מתקשה מאוד בקריאה . למרות שהיא כבר בכיתה ב – היא עדיין לא קוראת רצוף . היא קוראת משפט וכשמגיעה לסוף המשפט לא זוכרת את ההתחלה . כשמנסים לגרום לה לקרוא יש התנגדות מצידה ולא מוכנה לשמוע אותנו . נראה כאילו היא מתקפלת כמו קיפוד.

לאגם יש גם בעיות לזכור תרגילים בחשבון . עוד באמצע כיתה א – המורה אבחנה שיש לה בעיות של קשב וריכוז ולכן עשינו לה מבחן "טובה " ובדיקה נוירולוגית. אחרי הבדיקה הוחלט להתאים לה כדורים שגרמו לכאבי ראש ובטן והחלטנו לא לתת לה אותם .

מאחר והטיפול ההומאופתי מתייחס גם למצבו הרגשי והפיזי של הילד, ביקשתי מההורים לספרים לי עוד אודות אגם .

ההורים מספרים :

אגם היא ילדה מאוד ממושמעת ואיטית. יש לה מעט חברות ובדרך כלל היא מעדיפה חברת ילדים קטנים ממנה . היא ביישנית עם מבוגרים כולל הדודים הקרובים שלה . כשפוגשים מכרים ברחוב מתחבאת מאחורי הגב שלנו . היא מאוד אוהבת את הבית .גם כשהולכים לקניות תחזיק את היד שלנו ותוך זמן קצר תרצה לחזור הביתה. רוצה ומעדיפה לחיות בבועה החמימה שלה . לא כל כך אמיצה, לא תלך לשכנה לבדה גם אם מדובר בשכנה שגרה קומה אחת מתחתינו .

יש קושי להתנסות בדברים חדשים  אפילו צעצועים חדשים. יש חוסר גמישות מחשבתית ולכן מאוד עקשנית ומתווכחת הרבה עם אחותה האמצעית.

פוחדת לשחק בגן השעשועים בקרוסלות.  

יש קשיים חברתיים, קושי להתבטא , אוצר מילים קטן יחסית לגילה.

היסטוריה רפואית : ילדה בריאה בדרך כלל . התהפכה והתחילה לדבר בגיל מאוחר יחסית .

אין מחלות רקע במשפחה המורחבת .

 

תצפית שלי : ילדותית מאוד יחסית לגילה , לא מישירה אלי את מבטה כשאני שואלת אותה שאלות. לא יושבת בכיסא שלה וכל הזמן עוברת מחיק אמה לחיק אביה ומדברת בצורה מאוד ילדותית .

לאגם הותאם תרופה הומאופתית מתאימה לפי הסימפטומים שלה .

פגישת מעקב לאחר חודש ושבוע

ההורים מספרים : מאז הטיפול שיפור ניכר ביכולת הקריאה שלה . יש לה גם רצון גדול יותר לקרוא מאשר לפני הטיפול.

שיפור גם מבחינת הזיכרון לטווח קצר . היא מקבלת מבית הספר הוראה מתקנת עוד לפני הטיפול ההומאופתי . גם המורה שלה בכיתה וגם המורה של הוראה מתקנת מדווחות על קפיצה ממש גדולה ביכולת הלימודית שלה .

בבוקר היא יותר נמרצת מאשר פעם . בשבועיים האחרונים יצאנו איתה לקניות ולא היה לה אכפת להתעכב ולא לחזור הביתה תיכף . נראה כאילו לא חייבת את הביטחון שחשה בבית לפני תחילת הטיפול.

פחות מתווכחת עם אחותה ונראה שהיא יותר גמישה מחשבתית . קל יותר להוריד אותה מהתעקשויות , משהו בה פתוח יותר לעולם .

תצפית שלי :

בניגוד לפעם הקודמת אגם יושבת על כיסא ושולחן שיש לי בקליניקה ומציירת לה ציור .  (פעם הקודמת לא הסכימה לרדת מחיק אמה ואביה ) לא מתיילדת כשאני שואלת לשלומה . אפשר לקבוע בוודאות שההתנהגות שלה בוגרת יותר מפגישה הקודמת.

אגם קיבלה תרופה נוספת לחיזוק .

המדהים בטיפול ההומאופתי הוא הוליסטיות של הטיפול . אגם הגיעה בשל ליקוי למידה שהפריע לה להתרכז וללמוד קריאה כמו שצריך. הטיפול ההומאופתי עזר לה להתאזן ולהתמקד . כשהגוף והנפש מאוזנים  היא הרגישה יותר ביטחון  (לכן היא פחות מתנגדת לצאת מהבית שבשבילה היווה עוגן עד עכשיו ) היא נמרצת יותר ומצליחה למצות את כל היכולות הלימודיות שלה .כל זאת ללא שימוש בתרופות כימיות מזיקות שמשפיעות על התיאבון של הילדים .                                                                                                                                                                                                                                                             

 

מקרה נוסף מתוך הקליניקה

רווית(שם בדוי) בת עשר . בכורה מתוך שלושה ילדים

רווית הגיעה לטיפול כי היא איטית, מוסחת בקלות ולחוצה מאוד במבחנים. היא לומדת במשך שעות לכל מבחן ולא מקבלת את התוצאות הראיות להשקעה. הבעיה הכי גדולה זו האיטיות שלה שכנראה נובעת מהפרעת קשב וריכוז . המורה שלה מאוד מתחשבת ולכן כשהיא לא מסיימת את המבחן שלה בכיתה היא נותנת לה שוב למחרת זמן לסיים את המבחן .

כל רעש מסיח את דעתה ובנוסף היא מאוד עצבנית וסובלת לעתים קרובות מכאבי בטן והרבה נזלות .

רווית קיבלה תרופה הומאופתית לפי הסימפטומים שלה.

 

פגישת מעקב לאחר חודש וחצי בערך :

רווית מספרת: אני מרגישה הרבה יותר מרוכזת ויש תוצאות טובות להשקעה שלי. הצלחתי לסיים את המבחן שלי אפילו לפני הזמן וקיבלתי 83 (לפני הטיפול עשתה כל מבחן הרבה מעבר לשעות המבחן).

האמא מספרת שרווית פחות עצבנית וקל יותר להתנהל איתה בבית . גם כאבי הבטן פחות מאוד והלחץ לפני מבחנים פחת מאוד.

גם במקרה זה אפשר לראות שהטיפול ההוליסטי עוזר מאוד ולא רק לבעיות קשב וריכוז שבעתיה המטופלים פנוי אלי. רווית יותר רגועה וכבר לא סובלת מכאבי בטן כמו בעבר והכי חשוב לא לחוצה ומצליחה להתרכז יותר בלימודים ולהשיג תוצאות יותר טובות וכל זאת ללא שימוש בתרופות כימיות שידועות בתופעות הלוואי שלהן.

 

מכתבי המלצה

אני וילדיי מטופלים כבר מעל עשור (בהפסקות כמובן) אצל איריס שמואל. שיפור משמעותי בבעיות קשב וריכוז . שיפור משמעותי בלימודים. בכללי איריס אישה נעימה וקרובה לא סתם אני חוזרת אליה שוב ושוב.

רויטל שמח.

 

איריס מקצועית, נעימה ומאבחנת מדויקת

שתיים מבנותיי מטופלות אצלה

מייד לאחר המפגש והטיפול הראשון יש תוצאות... פשוט קוסמת

ממליצה בחום על איריס

דיאנה דיין אלעזר

bottom of page